Élelmiszerinnovációkért dolgozik a MATE és a PENNY
A Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem (MATE) együttműködési megállapodást kötött a PENNY üzletlánccal, az élelmiszermérnöki szakos hallgatók nagyvállalati elvárásokra történő felkészítése és az oktatás fejlesztése vonatkozásában. Az együttműködés keretében a PENNY innovációs termékfejlesztési pályázatot is hirdet a MATE hallgatóinak, ahol a vállalat jövendőbeli termékpalettáját keresik.
A MATE Élelmiszertudományi és Technológiai Intézete mindig kiemelt figyelmet fordított az innovatív gondolkodásra és a tudományos eredmények gyakorlatban való alkalmazására, így több szabadalom és oltalom született már a falai között. Ugyanígy kiemelt szempont a tehetséges hallgatók támogatása és innovatív gondolkodásra ösztönzése is, melyet a PENNY ötletpályázata még tovább erősít majd.
Dr. Mezőszentgyörgyi Dávid, a MATE stratégiai és fejlesztési rektorhelyettese kiemelte, az egyetem sokszínű portfóliójának egyik kiemelten fontos szelete az élelmiszermérnöki képzés. Ezért nagyon fontos, hogy Magyarország legnagyobb agrárirányultságú egyeteme és a legjelentősebb üzletláncok közé tartozó PENNY együttműködése segítse a kereskedelem felsőfokú szakember utánpótlását. Az egyetem a gyakorlati képzés segítése mellett gyümölcsöző kapcsolatokat remél a kutatás-fejlesztés és az innováció területén is. Közös cél, hogy a megállapodás a mindennapok közös munkájában váljon valóra.
Az együttműködés keretében a Penny szakmai gyakorlati helyet is biztosít a hallgatóknak, szakemberei pedig részt vesznek az élelmiszerkereskedelem specializáció oktatási és szakmai munkájában.
„Vállalatunk életében eddig is kiemelt szerepet kapott a gyakornoki program, hisz fontosnak tartjuk, hogy a hallgatók, a pályakezdők az alapoktól ismerhessék meg a PENNY működését és a projektekben aktívan szerepet vállalva tegyenek szert gyakorlati szakértelemre. A MATE-val történő együttműködésnek köszönhetően nem csak a gyakornokságon keresztül ismerkedhetnek meg a hallgatók cégünk működésével, hanem kollégáink az oktatási, szakmai munkából is kiveszik majd a részüket” – mondta Florian Jens Naegele, a PENNY magyarországi vezérigazgatója.
A PENNY-ről:
A PENNY 1996 óta van jelen Magyarországon. Az áruházlánc jelenleg 227 üzletet, 3 logisztikai központot üzemeltet és több mint 4700 munkatársat foglalkoztat. A vállalat küldetése, hogy vásárlói számára országszerte a lehető legfrissebb és legjobb ár-érték arányú termékeiket kínálja, beleértve a kiváló minőségű sajátmárkás és Magyar Termék védjegyes árucikkeiket is. A PENNY kiemelt hangsúlyt fektet a magyar beszállítókkal fenntartott kapcsolataira. Új beruházásaival, terjeszkedésével folyamatosan támogatja a hazai gazdaság fejlődését. Az áruházlánc a kezdetek óta elkötelezett a vállalati társadalmi és környezeti felelősségvállalás iránt, ezért folyamatosan együttműködik olyan civil szervezetekkel, amelyek elsődleges célja a magyar emberek és családok életminőségének javítása.